پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
اسماعیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: مرحوم آیت الله حاج میرزا احمد دشتی در جوانی اجازه اجتهاد گرفت و در سی سالگی در نجف دارای کرسی درس مهم شد اما با عمل به آیه معروف «نَفْر» سوره توبه با رجوع به زادگاه خویش به تبلیغ پرداخت و فرهنگ ناب عالم پروری و شاگرد پروری او زبانزد مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، ظهر امروز آئین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر خورموج با حضور امام جمعه، موسس، طلاب و اساتید مدرسه، روحانیون شهر و سایر مسئولان محلی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتی برگزار گردید.

در این مراسم از زحمات خانم اکرم غیب الهی با تقدیم لوح و هدایایی تقدیر و خانم فاطمه ایزدپناه به عنوان مدیر مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها شهر خورموج معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این مراسم با اشاره به سابقه و تاریخ شهرستان دشتی گفت: منطقه دشتی در استان بوشهر سرآمد علم و اخلاق و ادب است.

وی با بیان اینکه از این منطقه علمای بزرگی به عالم تشیع معرفی شده اند، گفت: مرحوم آیت الله حاج میرزا احمد دشتی از شاگردان آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت الله سیدعبدالهادی شیرازی بودند که در جوانی اجازه اجتهاد گرفت و در سی سالگی در نجف دارای کرسی درس مهم شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: مرحوم دشتی بعد از اتمام دورس عالیه با عمل به آیه معروف «نَفْر» سوره توبه با رجوع به زادگاه خویش به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت و فرهنگ ناب عالم پروری و شاگرد پروری او زبانزد مردم شد.

حجت الاسلام اسماعیلی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان مرجعیت علمی و فقهی بانوان عصر خویش دانست و گفت: این حضرات بزرگوار علاوه بر رسالت اجتماعی خویش در آن عصر، رسالت فقهی خود را نیز انجام می دادند.

استاد حوزه علمیه بوشهر در ادامه با بیان اینکه علم فقه بر سایر علوم شرافت دارد، گفت: شرافت علم فقه بر سایر علوم به چند دلیل است یکی از آن دلائل این است که مردم از این نیازشان غافل هستند.

وی افزود: مردم نیازهای مختلفی را در خود احساس میکنند ولی در گرفتاری ها نیاز به دین را کمتر احساس می کنند، لذا خداوند متعال در قرآن تَشَر می زند اگر همه به جبهه بروند پس چه کسی جهاد فرهنگی کند و می فرماید: یک عده ای از شما باید لباس علم بر تن کند و رزم شما دریافت علوم الهی و نشر آن است.

حجت الاسلام اسماعیلی دلیل دیگر شرافت علم فقه بر سایر علوم را اتصال این علم به وحی دانست و تاکید کرد: اتصال این علم به منشاء وحی باعث شرافت آن شده است علمی که خداوند حد و حدود آن را مشخص کرده و ذره ای آنرا کم و زیاد نمی توان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: از این حوادث دل همه آزادگان عالم به غم آمده است؛ رژیم صهیونیستی و آمریکای خونخوار با همکاری انگلیس و فرانسه دست به چنین جنایاتی زده اند و این آتشی که رژیم صهیونیستی برافروحته است با همین آتش خواهد سوخت و نابود خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha